Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, March 03, 2009

syumi....aku dan kami.



Tatkala aku di khabarkan akan pemergianmu
Aku baru di getarkan oleh Abdul Rahman Sudais di Al Haram
Surah Ar-Rahman yang mengisi dinar Subuh begitu sayu dan kelu
Angin pagi di Arash Al Haram aku tahankan kemaraannya dengan jaket pinjamanmu
Sejuk dan pilu

Pertemuan akhiran kita di rumah lamamu
Kau begitu beriya menyambutku di situ
Dengan satay dan jala emas
Bersemangat menunjukkan bilik bakal anakmu
Yang kau hiaskan cantik

Syumi
Mia Marsya betul benar seolah kamu
Walaupun kau tinggalkan dia dikala 3 bulan janinnya
Sebagaimana RasulAllah s.w.t di tinggalkan ayahandanya Abdullah

Syumi
Kalau kau tak terlupa
Di hari pemergianmu ke alam itu
Kau singgah bertawaf di Al Haram
Kau memandang aku tersenyum kelat
Aku ingat syumi
Kau begitu bersemangat walau keletihan

Syumi
aku yakin kau bahagia di sana
Kami juga akan ke sana
Sementara kami masih di sini
kami bekalkan kau dengan Al Fatihah
buat santapanmu di sana

AL Fatihah


hj joe Laban.
04 Mac 2009 9.15 am

No comments:

Post a Comment